TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. április 17., szerda

Rá-hang-olódtam

Ismerőseim már meg sem hallják a hangomat; legalábbis akkor amikor a sörömről beszélek.
A sörömről amit hónapokkal ezelőtt vásároltam (akciósan), hogy este milyen jó is lesz tévénézés közben elkortyolgatni. Az nap indult az egyik tehetségkutató műsor, amelyik állítólag a hangról szólt. 
Azóta a műsornak már vége... üssetek-vágjatok, de fogalmam sincs arról, hogy kinyerte meg.
(Lehet, hogy már más sem emlékszik rá; pedig mekkora SZTÁR volt. :/ Bocsi és elnézés az érintettől, de ez most, nem ide tartozik.)
Lényeg a lényeg az szerencsétlen sör még mindig ott árválkodott a hűtőben; persze a lejáratát azt figyeltem :) Már-már kezdtem aggódni miattam; egyszerűn nem tudtam hová tenni a dolgot- MIÉRT??? nem ittam még meg azt a mennyei nedűt, amelyikért rajongtam; sőt az egyik szórakozóhelyre kimondottan ezért (azért, nem csak ezért) jártam. Az is meg fordult a formás fejemben, hogy megjavultam, de hogy megnyugtassak mindenkit, NEM :)  
Hangsúlyoznám! ez nem azt jelenti, hogy megfeledkeztem a sörről, hisz' 2-3 naponta megemlítettem- Még mindig meg van-; de valamiért nem ittam meg.
Az utóbbi időben viszont úgy vettem észre, hogy nem igazán mosolyognak ezen a mondaton...!?
Aztán jött egy ötlet, mielőtt megromlana. 














SÖRBEN ÉRLELT PULYKACOMB RAGU,
       ALMÁVAL ÉS SPENÓTTAL
Hozzávalók:
60-70 dkg pulykacomb filé
50 dkg spenót  
4 db szép alma
10 dkg füstölt sajt 
1 ü. világos sör (0,5l)
1 tk. mustár
majoránna
bors, só
A sört a mustárral, majoránnával és borssal kikeverjük.
A pulykacomb filét felkockázzuk és ráöntjük a sörös páclevet, alaposan beforgatjuk; legalább egy éjszakán át hűtőben érleljük. 
A húst jól lecsepegtetjük, de a páclevét félre tesszük. 
Egy serpenyőben zsiradékot hevítünk és igény szerinti víz hozzáadásával, lassan puhára pároljuk, sózzuk. A párolás végén közé dobjuk a felkockázott almát, majd felöntjük a félretett páclével és kb.:3 percig forraljuk. Amikor kiforrt, hozzáadjuk a megtisztított spenót leveleket; pillanatok alatt megfonnyasztjuk, utóízesítjük és kész. 
Főtt burgonyával vagy ahogy én szeretem friss kenyérrel, bagettel tálaljuk és a levével meglocsoljuk, reszelt füstölt sajttal (nálam ez most füstölt scamorza volt, imádom, de erről majd egyszer máskor)  megszórjuk.   
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése