TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. november 12., hétfő

Jujj, jujj

Aki Márton napján libát nem eszik,
Az ehetik bármit, 
Egész évben éhezik!

Amikor ezt tegnap olvastam, úgy beijedtem, hogy gyorsan előkaptam egy-két libacombot „szerencsére ez mindig van itthon :) és be a sütőbe. Az igazsághoz tartozik, hogy én tésztát akartam enni, de a franc aki egész évben éhezik.














FŰSZERES LIBACOMB, 
      DIÓS - SAVANYÚ KÁPOSZTÁS METÉLTTEL  
Hozzávalók:
4 db libacomb
25 dkg széles metélt
50 dkg savanyú káposzta
10 dkg kenyérszalonna
5 dkg d
4 ger. fokhagyma
őrölt és egész kömény
borsikafű
majoránna
bors, só 
A megtisztított libacombokat befűszerezzük őrölt köménnyel, majoránnával és bőségesen borsikafűvel; sózzuk, borsozzuk, majd mindegyiket megtűzdeljük 1 db négy részre vágott fokhagymával. Ezután  tepsibe rakjuk őket, öntünk alájuk kb. 1 dl vizet és fóliával letakarva gyengén (gázsütő 3 fokozat) 2-2,5 óra alatt szépen puhára sütjük, a végén, fólia nélkül pirosra pirítjuk a bőrüket. Sülés közben, saját zsírjával meg-meglocsoljuk a combokat, ha szükségét látjuk a vizet pótoljuk.
Közben a tésztát kifőzzük. Ezalatt a szalonnát apró kockára vágjuk és egy serpenyőben kipirítjuk a zsírját; a szalonna pörcöket kiszedjük és tálalásig félrerakjuk. A káposztát kissé átmossuk, egyszer-kétszer átvagdossuk és a  szalonna zsírján megpirítjuk.  Ha a káposzta már kezd színt kapni közé dobjuk a durvára vágott diót és vigyázva, hogy a meg ne égjen (mert a dió nagyon megkeseredhet) együtt készre pirítjuk. Befűszerezzük egész köménnyel és borsikafűvel, szükség szerint sózzuk, borsozzuk; a tésztával összeforgatva tálaljuk, a libacomb mellé és megszórjuk a szalonnapörccel. 
Csak 1 ötlet: Bár én most kihagytam, de a tésztához kínálhatunk egy kis tejfölt.  
TUDTAD? ...ha csak 25 g. diót eszünk egy nap, már ez is biztosítja a naponta szükséges, alfa-lenolajsav mennyiségének felét.” 
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése