TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. május 21., hétfő

Hát ez nem lett csatni való

Mindig is mozgatta a fantáziámat a chutney (csatni), ez az indiai eredetű de, és már nem csak az angoloknál népszerű izé. Pontosan mi is ez? Nem lekvár, nem szósz, nem mártás, nem ragu, nem öntet ez chuteny. Édes, savanyú, csípős, gyümölcsös, zöldséges, fűszeres akármi, aminek a keletkezését nem nagyon lehet kideríteni. Valami hasonló lehet az én tanításomhoz, amit nem győzök elégszer elmondani - ételt csak a végén nevezz el.
Szerintem, hangsúlyozom!, szerintem ez úgy készült, hogy a részeg indiai ember a bevásárlásból hazafelé, betért a presszóba...:$ Aztán útközben meg célozta a árkot és a szatyrában levő dolgok: fűszerek, gyümölcsök, zöldségek, ecetek, szószok valamiért egy állagot vettek fel :) Otthon az asszonykája mérgesen azt mondta: Gratulálok, most az egészet a kukába ki lehet csapni! Dehogyis! - mondta a pityókás ember - elkészült a csatni XD
Ma én is csatnit akartam készíteni; utánaolvastam és (ölég lusta vagyok) úgy gondoltam, ezt el lehet készíteni főzés nélkül is. 
Ha nem vertek meg miatta, ígérem egyszer igaz chutney-t is készítek. Ma így sikerült.














ZÖLDSÉGFASÍRT, CSÍPŐS ALMA CSATNIVAL
Hozzávalók:
30 dkg paszternák
20 dkg sárgarépa
10 dkg csemegeuborka
2 szikkadt zsemle
2 db tojás
zsemlemorzsa
fűszerpaprika
tárkony
bors, só
tej
A zöldségeket és az uborkát nagy lyukú reszelőn lereszeljük. A zsemléket egy kis tejben beáztatjuk. A reszelt zöldségekhez hozzáadunk 2 tojást és a jól kifacsart zsemléket. Alaposan összekeverjük és beízesítjük, abban az esetben ha szükségét látjuk, zsemlemorzsával a húspogácsához hasonló állagú masszát készítünk. Majd kb.:12 db kis fasírtot formálunk belőle és serpenyőben vagy akár sütőben, lassan kisütjük őket.

Na és az én lusta csatnim.
Hozzávalók:
1 db alma (szép nagy)
10 dkg ribizli lekvár
1 fej lilahagyma
5 dkg mustár
4-5 db ecetes chili paprika
2 ek. olívaolaj
Az almát és a lilahagymát apró kockákra darabolom. A chili paprikákat is picike karikákra aprítom és az összes hozzávalóval összekeverem, jól lehűtve a fasírtok mellé kínálom, de bármilyen natúr húsféléhez is kiválóan passzol.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése