TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. május 10., csütörtök

Buli után a takarítás

Nem akarok túlzottan beszélni diétáról, nehogy besokalljak és elmenjen a kedvem tőle, de egy valamire már itt az elején rájöttem. Ez az egy dolog a raktározás! pontosabban a HŰTŐSZEKRÉNY (fagyasztó) és a SPÁJZ.
Higgyétek el nekem először ezt a két kincsesbányát kell kiüríteni és ez sajnos áldozatok nélkül nem megy! Muszáj lesz hetente egyszer - kétszer feláldoznom magam; hát igen a cél érdekében mindent (vagy bármit).
Az első áldozati ételem, úgy történt, hogy egy jó kis tokány akartam készíteni. "Sajnos" van (volt) egy beidegződésem, igazi jó tokányt csak szaftos (zsíros-fújj) húsból lehet készíteni. Ezért volt az, hogy amikor csak tehettem (de már nem) és szép "húsos" oldalast leltem a hentesnél megvettem egy oldalnyit és otthon a következő képen fazoníroztam. Az oldalas külső felén található vastagabb részt, éles késsel alávágva szépen lelehet szedni; ezt felénk (ha simán, kis fokhagymával meg van sütve) papszeletnek hívják. Természetesen, ha az ember ilyen szeretne készíteni több személy részére, azt előzetes gyűjtőmunka kell hogy megelőzze. Na, ebből a húsból szoktam én tokányokat, aprópecsenyét  készíteni; ennek hiányában a dagadót használom (de azért az mégsem olyan) illetve használtam még diéta előtt :)














KÖMÉNYMAGOS APRÓPECSENYE, CSOMBORRAL
Hozzávalók:
60 dkg sertés apróhús (zsírosabb)
60 dkg burgonya

2 db vöröshagyma (kb.:35 dkg)
2 ek. mustár
2 dl fehérbor
egész kömény
őrölt kömény
csombor (borsikafű) 
bors, só
Az apróhúst 2-3 cm-es csíkokra daraboljuk. Egy tálba rakjuk és hozzáadjuk a mustárt, meghintjük borssal és bátran ízesítjük csomborral, őrölt köménnyel. 4-5 evőkanál étolajjal meglocsoljuk, alaposan összekeverjük, hogy a mustár és a fűszer mindenhol érje a húst; majd letakarva, 1 napra hűtőszekrényben pácoljuk.
A bepácolt húst átborítjuk egy lábosba és nagy lángon, folyamatosan kevergetve 10 percig pirítjuk. Ezután megsózzuk, felöntjük a fehérborral és 1 dl vízzel, gyenge lángon, egy órán át főzzük. Közben a burgonyát a húshoz hasonló cikkekre daraboljuk és egy kis tepsi aljára pakoljuk. A vöröshagymát is cikkekre vágjuk és a burgonyára terítjük, enyhén megsózzuk és fűszerezzük. Az félkész húst (amit egy órát főztünk) levével együtt rámerjük a "hagymás-burgonyára", megszórjuk még egy kis egész köménnyel és fólia alatt 45 percig közép meleg sütőbe pároljuk, majd 10-15 percet fólia nélkül pirítjuk. Csalamádéval vagy kovászos uborkával, de mindenképpen valami  házi készítésű savanyúsággal kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése