TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. december 16., péntek

Ponty, ponty, vesszőcske

Karácsonykor (vagy bármikor) az ünnepi menü elengedhetetlen része a hal. A hal ami itthon általában, tengeri halfilé rántva esetleg ponty. Levesként pedig a halászlé amit vagy Apa készít, vagy étteremből hozzuk és másnap este melegítjük.
Én szeretem a halat, de ponttyal úgy vagyok, hogy (ez biztos az én hibám) mindig enyhén „iszapos” ízt érzek :( de emiatt még lehet szeretni a pontyot is, csak ügyesen be kell fűszerezni vagy pácolni. Illetve egy finom, nem szokványos körettel is fel lehet dobni; illetve lehet befolyásolni a össz-ízhatást. 
Így tettem én is... 
















ROZMARINGOS PONTYSZELETEK, 
   ALMÁS-BURGONYAPÜRÉVEL
Hozzávalók:
4 adag pontyszelet
80 dkg burgonya
kb. 1,5 dl tej
2-3 dkg vaj + a sütéshez
2 db alma
olívaolaj
1 rozmaring ágacska
őrölt rozmaring
reszelt szerecsendió
citrombors
liszt

A megtisztított pontyszeleteket bátran befűszerezzük őrölt rozmaringgal és citromborssal, majd besózzuk. Fóliával letakarva 1 órára hűtőbe rakjuk, hogy a só és a fűszerek jól átjárják. Sütés előtt lisztbe forgatjuk, majd olívaolaj és vaj keverékében szép pirosra sütjük.

A burgonyapürét a hagyományos módon elkészítjük. 
Az almát apró kockákra vágjuk és belekeverjük a pürébe amit aprított friss rozmaringgal ízesítünk.
Friss rozmaringgal is fűszerezhetjük a pontyszeleteket, de akkor a sütésnél vigyázzunk, nehogy "sötétebbre piruljon" mert annak negatív hatása is lehet :)
Kontra: ha teljesen véletlenül nincs otthon friss rozmaringunk, ne szaladjunk fűhöz-fához, fűért- fáért, használjuk az őrölt változatot a burgonyapüré ízesítéséhez is.
Kapható morzsolt rozmaring is, de nekem ezzel (gyártókként) fenntartásaim vannak :/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése