TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. december 6., kedd

Örömteli készülődés 3.

Vásároltam 1 kg pulykamellet...
Talán emlékeztek rá, tavaly már írtam arról, hogy nem muszáj szép nagy, tenyérnyi szeletekre vágni azt a szerencsétlen hús! Ha kisebb (mondjuk, fele akkora) szeleteket készítünk, sokkal több a variációs lehetőségünk; színesíthetjük az ünnepi akár vasárnapi ebéd, vacsora kínálatunkat. Azt már nem is mondom, hogy az 1 kg hús ebben az esetben, akár soknak is bizonyulhat (majdhogy nem a vacsi is meg van belőle; akkor már nem kell olyan sokat enni). Gondoljunk csak bele: több darab, több íz, több falat, és a szemünk se mindig azt a nyomorult rántott húst látja. Megint csak azt mondom: FANTÁZIA, BÁTORSÁG, ()JÓ ÉTVÁGY !!! Merjünk variálni abból amit otthon találunk, nem kell nagy dolgokra gondolni, csak olyanokra ami otthon van. Igen, valóban kell hozzá egy-két dolog, de nem sok, nem nagy mennyiségben! A következő tálon levő dolgokkal, csak tippeket szeretnék adni, nem kell szigorúan követni azt amit és ahogy én készítettem( persze ez már le van próbálva). A hozzávalóktól el lehet térni: a sajtot, bármilyen sajttal lehet helyettesíteni, az körtét almával, akármilyen magvakat használhatunk. A nyársra azt tűzünk rá amit éppen találunk (mondjuk a szomszéd macskáját ne! mert büdi a szőre mikor ég XD), a szelet húsokat egy kis időre pácolhatjuk, fokhagymás vagy fűszeres tejben... Higgyétek el amikor ott van a kezünkben az anyag számtalan ötlet eszünkbe jut még. ...és bízzunk abban, hogy a családunk nem finnyás, nem válogatós, mert akkor marad a jól bevált rántott hús.

Ha valami Őrülten Jó Étel variációtok van karácsonyra, bátran osszátok meg a többiekkel itt vagy a facebook-os oldalamon!














BŐSÉGTÁL 1 azaz EGY KILÓ HÚSBÓL

a hozzávalókat ez esetben nem méregettem, mert csak ötleteket szeretnék  adni, és, hogy elhiggyétek: 1 kg-ból is lehet csodákat mívelni.
A natúr göngyölt tölteléke: 2-4 fej gombát egykis hagymán megpirítottam, dobtam hozzá fenyőmagot, zsályát és sót, egy csepp fehér borral összepároltam.
A nyársra tűztem szalonnát, hagymát, cukkinit, fűszereztem rozmaringgal, majoránnával, és kakukkfűvel. A göngyölttel együtt, egy tepsiben fólia alatt megsütöttem.
A paníros göngyöltbe körtét és gorgonzolát (márvány sajt) raktam, hagyományosan paníroztam.
A bundás husit pedig, sóztam, borsoztam és! egy picike fahéjjal meghintettem; a párizsi módon bundáztam, de kicsit sűrűbb masszát készítettem és szórtam bele mandula forgácsot is.


Elnézéseteket kérem..., de hazudtam..., talán meg bocsájtotok..., és nem fogtok szidni, de ezt a tálat..., nem 1 kg húsból készítettem :(



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése