TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. december 14., hétfő

Karfiol, stb. és fűszer avagy Ezt adtam

Tegnap próbáltam picit lájtosabbra venni a étkezéseimet, mert ma igazi ünnepi menüsorom volt reggeltől estig, de erről majd holnapután regélek -ha csak nem jön közbe valami pl. a holnap-. 
Bár azt mondtam, hogy lájtosabb mégis ízhatása miatt a Fűszeres nevet adtam levesemnek, mert nem tudtam eldönteni, hogy karfiol, répa vagy fokhagyma a domináló íz. 
Van ez így; nekem se könnyű 😇😋













FŰSZERES KRÉMLEVES KARFIOLLAL
  ÉS PECORINO SAJTOS PIRÍTÓSSAL

Hozzávalók:
50 dkg karfiol (fagyos)
20 dkg sárgarépa
½ fej fokhagyma (akár 6 ger. bátran)
2 dl tejszín
1 tk. kristálycukor
majoránna
kakukkfű
kömény
bors, só
2-3 szikkadt zsemle, vaj, Pecorino sajt vagy más kedvünkre való ropogós levesbetét
A sárgarépát megtisztítjuk, kockákra daraboljuk, egy kevéske zsiradékon 1-2 percig pirítjuk, hozzáadjuk a megpucolt, durvára vágott fokhagyma gerezdeket pillanatok alatt megkapatjuk -nem égetjük- aztán a karfiolt is hozzáadjuk, felöntjük vízzel, befűszerezzük és jó puhára főzzük.
Egy botmixer segítségével szép simára turmixoljuk, hozzáöntjük a tejszínt összeforraljuk, majd a végén egy teáskanál cukorral finomítjuk.
Betétnek, kiegészítőnek 2-3 db zsemlét (bőven jó a tegnapi-előtti-is) szeletekre vágjuk rendesen megvajazzuk Pecorino sajtot reszelünk rá és előmelegített sütőben 200 fokon kb. 10 perc alatt megpirítjuk. 
Természetesen használhatunk másféle sajtot is és a betét is lehet kedvünkre való levesgyöngy vagy pirított zsemlekocka.







 

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése