TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. március 19., szombat

Áfonya és kakaó avagy A megsárgult emlékek

Kölyök korom egyik nagy kedvence volt a kakaós kevertsüti, amit a Mama, csak úgy összedobott (na tessék, Ő is, csak úgy) mindent egybe, a lekvárt is, bele a tésztába és kész.
Finom volt, szaftos volt, gyors volt, sajnos csak volt.
Megmondom a frankót, meg nem tudnád mondani az idejét annak, hogy mikor faltam utoljára ilyen finomságot.
A minap amikor volt 2-3 percem unatkozni, teljesen véletlenül és jobb híjján, egy, az előttem való időkből származó receptes füzetecskét lapogattam; pontosabban próbáltam úgy összeilleszteni a jócskán elsárgult és megszaggatott lapokat, hogy régi bevált recepteket olvasgassak és ne egy egészen új ételkreáció jöjjön össze. 
Szóval ahogy így lappozgattam, rábukkantam a kakaós kevert receptjére, amit mindeki ismer, kisebb-nagyobb eltérésekkel, mindenki evett már, csak lehet, hogy más néven, de mára már kissé elsatnyult a népszerűsége.
Ezért gondoltam arra, hogy ma felelevenítem egy kicsit, na meg azért is, mert mint minden régi nagymamás szakácskönyvben, itt is, illetve ennél a reeceptnél is volt megjegyés:

Csabika szere  nagyon szereti van amikor kettő tojás is beletesze-

Hát akkor, egyből, hama-hama gyorsan, neki is álltam, de a féltve őrzött barack lekváromat valaki megettem reggelire, ezért a sütibe áfonya került; és ha már áfonya akkor koptassuk az aszalvány készetünket is ;)
Egyszerű és nagyon fimon...,
...persze már nem olyan, mint akkor.















KAKAÓS KEVERT, ÁFONYÁVAL
Hozzávalók:
25 dkg liszt
25 dkg porcukor
2 ek. kakaópor
1 cs. sütőpor
2 dl tej
2 db tojás
1 dl étolaj
3 ek. áfonya lekvár
10 dkg aszalt áfonya
Az áfonyát beáztatjuk, én a aszalt dolgok (pl. mazsolát is) beáztatását ill. felgyengítését, úgy gyorsítom, hogy vízzel együtt berakom a mikróba 30-40 másodpercre és már kész is; de természetesen mindenki a maga bevált módszerével dolgozzon.
A gázsütőt 5. fokozatom előmelegítjük.
Amig melegszik, összekeverjük a lisztet, a porcukrot, a kakaót és a sütőport.
Aztán egy habverő segítségvel, hozzákeverjük a tejet, majd a tojást, a lekvárt, és végül az olajat is.
Egy retro tepsit (bocs, ezt minap olvastam valahol és „annyira” megtetszett)  38 cm-es tepsit, kibélelünk sütőpapírral és beleöntjük a kakaós keveréket, a tetejét pedig megszórjuk az  alaposan kinyomkodott, kifacsart aszalt áfonyával. 
25-30 perc alatt szépen megsütjük.
Egy picike fahéj ízesítéssel pikánsabbá varázsolhatjuk.
Igen, igen! a sütési idő és a hőmérseglet, függhet a sütőtől, tessék figyelni és „szúró-” vagy „tűpróbát”  végezni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése