TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. február 4., csütörtök

Csibe és spenót avagy Visszatér az Őrület

Na!
Egy hónap lazulós, pihenő után esmét itt vagyok (gondolom hurrá).
Ezt a kis pihenőt azért tartottam mert,... csak.
Mi mással térhetnék vissza hozzátok, mint egy egyszerű, gusztusos, fincsi, mutatós színes ŐrültenJó csiberoláddal.




 










SPENÓTOS CSIBEROLÁD, SAJTTAL, SONKÁVAL
     ÉS KAKUKKFÜVES GOMBÁS RIZZSEL
Hozzávalók:
60 dkg csirkemell
10 dkg spenót (bébi)
4 sz. ementáli sajt 
4-8 sz. sonka (hajszál vékony)
2 ger. fokhagyma
bors, só
15 dkg gomba
25 dkg rizs
kakukkfű
A megtisztított spenótot, forró zsiradékon, pillanatok alatt megfonnyasztjuk és zúzott fokhagymával ízesítjük.
A csirkemelleket 4 nagy, nyitott szeletre vágjuk, kissé megklopfoljuk, mindkét oldalukról sózzuk, borsozzuk.
A kiterített húsokra ráfektetjük a sonkaszeleteket, majd a sajtot (a sajtszeletkék, kisebbek legyenek a húsnál) és az egyik szélükre ráhalmozzuk a spenótot.
Ügyes, határozott mozdulatokkal felgöngyöljük őket; a sajt és a spenót ne lógjon ki a végeinél(ha gondoljuk fogvájóval megtűzhetjük;  én nem tettem).
Egy serpenyőben zsiradékot hevítünk és a roládjainkat a „nyitott” felükkel lefelé belehelyezzük és nem mozgatjuk, hogy jól összesüljön.
Lassan, kis lángon, fedőalatt, 25 - 30 percig pároljuk, közben átfordítjuk és a végég rápiríthatunk picikét, ha szükségesnek látjuk, egy kis vizet vagy fehérbort önthetük alá, én ezt is kihagytan, de legközelebb ezen a boros megoldáson elgondolkodom :)
A gombát megtisztítjuk, enyhén megpirítjuk, hozzáadjuk a rizs, sóval és kaukkfűvel ízesítjük, majd a szokásos módon megpároljuk.
Ennyi, jól megoldottam és még az „5 nap - 5 kép - 15 évnél régebbi” kihívás is átvészeltem ;) 
Szeretlek, csókollak bennetek, hamarosan jövök esmét!  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése