TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. augusztus 22., péntek

Savanyú és fűszeres

Ezt akartam.
Savankásat, fűszereset, húsosat, gabonásat, zöldségeset,  jót.
Egészségeset.
A hajdina:  sok benne a B1-, B2-, C-, és E-vitamin, nem tartalmaz glutént, zsírmentes.
A padlizsán:  kalóriaszegény - 10 dkg csak 18 kcal.
A rozmaring: emésztést javító, étvágygerjesztő, és fejfájás enyhítésére is ajánlott.
A citrom: erősíti a gyomrot, puffadásgátló, vértisztító hatása is ismert.
A sárgarépa: vizelethajtó, immunserkentő és orvosi kutatások szerint, rákmegelőző hatása bizonyított














CITROMOS - ROZMARINGOS CSIRKECOMB,
    PADLIZSÁNOS - HAJDINARIZOTTÓVAL
Hozzávalók:
4 db csirkecomb
1 db padlizsán
15 dkg sárgarépa
15-20 dkg hajdina
8 vékony szelet citrom
rozmaring
lestyán
bors, só
A csirkecombokat besózzuk, borsozzuk, és a bőre alá ügyesen rozmaringlevélkéket teszük és két-két darab nagyon vékony karika citromot (ha „félünk” a savanyúságától, akkor egy karika is elég), majd sütőben, fólia alatt szépen megsütjük, az utolsó percekben a fóliát levéve rápirítunk.
A padlizsán felkockázzuk és picikét lesózzuk, majd papírtörlővel finoman leitatgatjuk.
A sárgarépát felkarikázzuk és a hajdinával együtt 1-2 percig enyhén pirítjuk, sózzuk, borsozzuk, majd felöntjük vízzel. Eleinte lehet kicsi bátrabban adagolni a vizet, de ahogy puhul a hajdina mindig kevesebbet illetve annyit ami épp ellepi, csak úgy mintha igazi rizottót készítenénk. 
A padlizsánt leöblítjük és kb.:negyedóra elteltével a hajdinához adjuk és készre főzzük, a főzés végén egy lestyánnal és rozmaringgal ízesítjük.
A hajdinarizottó sózásával vigyázzunk, mert ugye a padlizsán is „sós” lesz; inkább a főzés végén ízesítsük be.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése