TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. június 22., péntek

Gomba és zöldség avagy Amikor kedvem támad


Ma reggel, amikor feleszméltem a reggeli falatok okozta katarzisból, az jött az agyamba, hogy el kellene mennem gombászni. Tegnap volt egy kis eső, ilyenkor úgy nő a gomba, mint a gomba 😉 
Összeszedtem a gondolataimat, majd picivel később magamat is, és egy nagy sóhajjal, ami kívülről inkább nyögésnek hallatszott, felálltam az asztaltól, és nekivágtam a nagy útnak.
A cél érdekében az első lépéseket, nyugodtan és kimérve tettem meg, közben az járt a fejemben, hogy végül is, tudok egy jó helyet, ahol általában (majdnem mindig) szoktam találni gombát.
Még egy-két lépés kellett, hogy tuti befutó legyek...
...azért egy kicsike bizonytalanság volt bennem, de már ott voltam; aztán izgatottan, remegő kézzel fogtam meg a fagyasztószekrény ajtaját...
...és IGEN! ott lapult a sarokban egy zacskó előkészített, feldarabolt fenyőalja (rizike) gomba, ami a receptben, -természetesen úgy jelenik meg mint friss, hisz' ma gombászni támadt kedvem-; és mellette egy kisebb adag zöldborsó lapult. Csak azért, hogy ne legyen sértődés, a borsót sem tettem már vissza eddigi rejtekhelyére. 
Na, valahogy így indult a mai napom  😊















ZÖLDSÉGES RIZIKELEVES, TEJFÖLÖSEN
Hozzávalók:
30 dkg ízletes rizike– mifelénk fenyőalja gomba- FRISS 😁
15 dkg zöldborsó (fagyos; de lehet friss is, ha éppen borsószni voltatok reggel)
1 szál sárgarépa
1 szál szálzeller
1 fej vöröshagyma
1 p. tejföl (150g)
1-2 ek. liszt
csombor (borsikafű)
bors, só
A gombát és a sárgarépát megtisztítjuk, feldaraboljuk.
A vöröshagymát felaprítjuk, és egy kevéske zsiradékon üvegesre sütjük, majd hozzáadjuk a répát, a gombát és így pirítjuk még 3-5 percig.
Közben a szárzellert feldaraboljuk, és a borsóval együtt beleszórjuk ezeket is, sóval, borssal, csomborral ízesítjük, és vízzel felöntve kívánt puhaságúra főzzük.
Befejezésként, tejfölből és lisztből készült habarással sűrítjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése