TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2018. május 31., csütörtök

Karalábé és hús avagy Levelet kaptam lájf

Szintén bóti történet.
Ugyi hétfőn vásároltam 4 db zsenge karalábét, amin most még a levele is rajta van, és ettől lesz olyan terebélyes, hogy nem csak a kis nylon zacsiba nehéz beletuszkolni, hanem a bevásárló szatyorba is elfoglalja a sör helyét 😒
Épp a tuszkolás azon részénél tartottam, amikor még két kézzel, finoman visszahajtottam  a karalábé leveles részét, de már csak az egyik kezemben tartottam, a másikkal próbáltam letépni egy zacsit (lelkileg felkészülve, kicsit feszülve, hogy milyen"könnyű lesz" szétszedni a két réteget - szintén egy kézzel), amikor egy kedves ismerős, segítői barátsággal hozzám szólt: - Miért nem téped le?! - Igaz! gondoltam, aztán kétségbeesett bátorsággal, megrántottam... a zacsik pedig egy átlátszóan hullámzó, tenger szerpentinként gördültek le a gurgulájkról. 
Mire az ismerősöm csak annyit tett hozzá - A karalábé leveleit.
Ki kellett vágni magam - Mert abból fincsi saláta lesz! 
Ennyi volt a  történet; most jön a vallomás. 
Nem mondtam igazat; nem lett fincsi a saláta!
De... →↓
















TÖLTÖTT KARALÁBÉLEVEK,
   PARADICSOMOS-HAGYMÁS CUKKINIVEL
Hozzávalók:
4 db zsengekaralábé levelei
50 dkg sertés darálthús
10 dkg rizs
5 dkg parasztkolbász
50 dkg cukkini
2 nagy fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
30 dkg paradicsom
2 ek. fehérborecet
lestyán
őrölt kömény
1 fél fej vöröshagymát felaprítunk, kevés zsiradékon megpirítjuk.
A parasztkolbászt apró kockákra vágjuk.
Párolt rizst készítünk, amit köménnyel és lestyánnal ízesítünk.
Ezután elkészítjük a tölteléket; a rizst, a kolbászt és a pirított hagymát, alaposan összedolgozzuk a darált hússal, megsózzuk, szükség szerint utó ízesítjük. (Igen, én teljesen készre párolom a rizst, és nem teszek bele tojást; ha valaki ebbe nem bízik, csinálja úgy ahogy szokta.)




A karalábé leveleket alaposan megmossuk, aztán egy éles késsel kivágjuk a vastagabb szárrészeket, majd forrásban levő, sós vízben 3-5 percig főzzük, leszűrjük, leöblítjük.





No, most jön a pepecs.
A felpuhult karalábé levelekbe, beletöltjük, belegöngyöljük a rizses-húsos tölteléket.
Ez ugyanúgy történik, mintha káposztából vagy szőlőlevélből készítenénk töltikéket, csak ezek kisebbek lesznek., tehát szorosan és a végeinél behajtogatva, begyömöszölve.
A maradék apróbb, elszakadt karalábé leveleket, felcsíkozzuk.
A cukkinit kb. félcenti vastag csíkokra vágjuk.
A paradicsomot felkockázzuk.















A megmaradt 1,5 fej vöröshagymát félkarikákra szeleteljük és egy nagyobb edényben, aranysárgára pirítjuk, majd hozzáadjuk a cukkinit, a paradicsomot, és a felcsíkozott leveleket, megsózzuk, rálottyintjuk a két evőkanál borecetet, zúzott fokhagymával, és felöntjük kb. 2,5 dl vízzel (nagyjából a szintjéig), a töltikéket szépen rápakoljuk a tetejére, majd fedő alatt, a tűzhely legkisebb lángján 35-40 percig főzzük, pároljuk.
Nekem ebből a mennyiségből, adagonként 5-6 töltike jött ki.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése