TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. október 20., péntek

Makréla és saláta avagy Ami nem hal-l-atlan

Az a helyzet, hogy ma ilyent kívántam, mert véletlenül volt egy kis füstölt makrélám, és különben is rám fér, hogy este már csak salát szeretem a salátát.
A füstölt makrélát pedig még soha sem hagytam ott a boltban, szerintem a legjobb ízű füstölt hal; ki kell próbálni.
Igen hal. Igen van benne szálka. Tudni kell enni, és az íz mindenért kárpótol.















       ROPOGÓS FRISS SALÁTA,
TORMÁS-JOGHURTOS ÖNTETTEL
       ÉS FÜSTÖLT MAKRÉLÁVAL
Hozzávalók:
füstölt makréla
saláta
kígyóuborka
szárzeller
2 p. natúr joghurt
1/2 citrom
3 ek. olívaolaj
1 tk. kristálycukor
friss torma
friss kapor
bors, só
Az öntethez, a joghurtot sóval, borssal, aprított kaporral, a cukorral és egy fél citrom levével alaposan összekeverjük. Egy kis darabka friss tormát, (3-4 dkg) meghámozunk és a belereszeljük az öntetbe majd az olívaolajjal szép "krémesre" kavarjuk; legalább 1 órát hűtőben pihentetjük. 
A salátához szárzellert kicsit ferdén, szép vékonyan felszeleteljük, a uborkát félbe vágjuk, egy kis kanállal kikaparjuk a magrézét, és ezt is felszeleteljük, tépkedett saláta levéllel összeforgatva, tányérra halmozzuk, meglocsoljuk az öntettel, ügyesen rárakjuk a makréla darabkákat. 
Csak egy kis plusz: nagyon jót tesz ennek a salátának, és a makrélának illetve a füstölt
halaknak, ha egy picike citromhéjat reszelünk rá. 
Én az öntetbe még kevertem, de csak finoman, zöld chilit is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése