TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. október 16., hétfő

Tök és krém avagy Naná

Sütőtök krémleves.
Én is meglepődtem, hogy ezt a klasszikus, egy ideje, és szezonálisan divatos finomságot még nem készítettem.
Illetve készítettem, melóhelyen, de az más, pontosabban nem nagyon van méregetve...
Aztán most hétvégén, receptet kértek tőlem, és nem tudtam olyan pontosan elmondani mint ahogy azt kívánták volna....
Ezért most jöjjön az én verzióm... naná, hogy kicsit máshogy és egyszerűbben.
JÉ!zusom, gyömbér nélkül.














SÜTŐTÖK KRÉMLEVES, FAHÉJJAL
Hozzávalók:
1 db kisebb sütőtök (kb.90dkg)
2 dl tejszín
4 ek. méz
1 tk. só
1 kk. őrölt fahéj
1-2 ek. liszt
tökmag
tökmagolaj
(chilipehely)
A tököt megtisztítjuk, feldaraboljuk (nem kell, túl kicsire) és sós vízben, nagyon puhára főzzük.
Egy botmixer segítségével simára turmixoljuk, mézzel, és a fahéjjal ízesítve, valamint tejszínből és lisztből készült habarással besűrítve, készre főzzük.
Pirított tökmaggal és tökmagolajjal a tetején tálaljuk. 
A levesünk édessége, zamata függ magától a tök ízétől is, ez befolyásolhatja a méz mennyiségét, ezért kóstolgassuk, és vigyázzunk,hogy nem vigyük el "a desszert irányába".
Én, naná, hogy egy kevéske chilivel is vadítottam ezt a fincsi kis krémlevest.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése