TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. június 9., vasárnap

Horgász (zsákmány) a pácban

Na, kérem szépen, én szeretem a ruszlit. Pont. 
Az igazsághoz tartozik az is, hogy tudok egy jobbat és ezt nem szeretném ragozni ;)














SAVANYÍTOTT FOGASFILÉ, 
    VARGÁNYÁVAL ÍZESÍTETT HAGYMÁS-PÁCBAN          
Hozzávalók:
4 adag fogasfilé
1-2 dkg szárított vargánya
2 fej vöröshagyma
2-3 ger. fokhagyma
5 szem szegfűbors
1 dl fehérborecet
5 dl víz (kb.)
1 tk. kristálycukor
2 ek.olívaolaj

A vöröshagymát félkarikákra szeleteljük és egy jól zárható tál aljára szórjuk a felét. A fogasfiléket kedvünkre daraboljuk és ráfektetjük a hagymaszeletekre, majd betakarjuk a maradék hagymával.
A vizet az ecettel és a vargányával (szerintem nem szükséges beáztatni, én sem tettem), az apró kockákra vágott fokhagymával, szegfűborssal, cukorral és sóval felforraljuk. Levesszük a tűzről és pár perc elteltével megkóstoljuk ezt a finom páclevet, ha szükséges ráízesítünk és még jó melegen ráöntjük a hagymás fogas darabkáinkra, a tetejét meglocsoljuk olívaolajjal. Szorosan lezárva (ne várjuk meg amíg kihűl), hűtőszekrényben 2-3 napot érleljük, pácoljuk.
Szerény nyomott véleményem szerint a pácolt, füstölt, akár olajos halak tökéletes kiegészítője a főtt tojás; ezt most is kihasználtam és csíkokra szeleteltem, majd a hagymás-vargányás pácból mertem rá egy jó adagot és egyből kaptam egy finom kis tojássalátát a halacska mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése