TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. május 2., csütörtök

Puff (asztott) neki

Komolyan mondom, én is meglepődtem rajt, illetve magamon, pontosabban ezen a desszerten, fogjuk rá, költeményen.
Szeretem én a tejberizst, szeretem a gyümölcsrizst, de otthon főzőcskézni (főleg, ha nem is sikerül tökéletesen) az olyan, ...izé. 
Üssetek-verjetek, néha, nagyon ritkán, abszolút vezeklésül, ráfanyalodom a bóti minőségre is... (bocsika)
...de most végre ráleltem egy régi, puffasztott, kedves ismerősre és sikerült megalkotnom a világ legegyszerűbb gyümölcsös rizsáját :)














MASCARPONE-S GYÜMÖLCSRIZS, KÖRTÉVEL
     (egyszerűen)
Hozzávalók:
10 dkg puffasztott rizs
20 dkg mascarpone
60 dkg körte (puhább)
10 dkg Xukor Zéró
1 citrom reszelt héja
+ körte szeletek a díszítéshez
A körtét aprócska kockákra daraboljuk és egy nagyobb tálba rakjuk, majd hozzákavarjuk a  mascarpone-t, a Xukor-t és a reszelt citromhéjat. Ezután alaposan belefogatjuk a puffasztott rizst és üveg tálkákba adagoljuk; 3-4 órára hűtőbe rakjuk; ez idő alatt a rizs szépen felpuhul, megszívja magát és egy könnyű, habos érzetet nyújtó, isteni desszertet, nassolni valót kapunk.
Körte szeletkékkel, pár szem félretett puffasztott rizzsel, citromhéjjal, de akár csokireszelékkel is díszíthetjük.    
Akinek nem fontos a Xukor (nyírfacukor) használata  az természetesen helyettesítheti normál kristály-, vagy akár porcukorral. 
Szerintem ez az édesség pont megfelelő, de kóstoljunk közben és ha kívánjuk, édesítsük ínyünkre.  
Puha körtét nem mindig kapni, ha meg már olyan puha, inkább nem vesszük meg jó érzéssel :/ :) A leleményes ember,  mint például én :) ezt úgy hidalom át, hogy amikor szép körtét látok, jó áron (ez is ritka), megvásárolom és otthon érlelem, dédelgetem amíg eléri a kívánt puhaságot. Ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése