TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. október 31., szerda

Bentevős

Valamikor tavaly megírtam, hogy a szobában nem eszünk, ahogy azt anyu tanította; és ez így is van.
Azért, valljuk be őszintén (csendben!, anyu meg ne hallja) néha jól esik a szobában tévézés közben falatozni. Bár, nekem már a konyhában is van egy kis tévém, de akkor is kellenek olyan ételek amire nem kell oda figyelni evés közben. 
Mire is gondolok? Olyan falatokra amit lehet egy villával esetleg kanállal enni, „akár vakon is” például a pörkölt, nokedlivel összekeverve és szigorúan mélytányérból.
A szelet húsoknál pedig úgy kell ezt megoldani, hogy a köret, maga a bunda. 
A bunda, ami egy picikét vastagabb, mert benne van a köretnek szánt zöldségféleség is. Valószínűnek tartom mindenki kipróbálta már a „Borzaskát” (liszt+tojás+reszelt burgonya) és ez alapján; vajon gondoltunk-e már arra, hogy amit letudunk reszelni, azt a bundába is beletudjuk tenni.
Így tettem én is a következő finomságomnál, aminek a bundájába sütőtököt reszeltem. Azt  pedig, hogy „egy villával” ehető legyen, úgy oldottam meg - mint azt már említettem egy karácsonyi bejegyzésemnél - kisebb darabokra vágtam a húst és így (higgyétek el) fél kiló húsi elég lehet, egy kis plusz rettel, akár 4 főre is. A köretet most csak ötletnt kínálom, és nem szobai fogyasztásra :) (A párolt rizst tökmagolajon pirítottam - vagy, hogy olcsóbb legyen, keverve normál étolajjal - és szórtam bele néhány szem tökmagot is)
Cukkinivel  is megpróbálhatjuk a bunda készítését.














CSIBEFALATOK SÜTŐTÖKÖS BUNDÁBAN
Hozzávalók:
50 dkg  csirkemell
15 dkg tisztított sütőtök
2 db tojás
1 p. tejföl
10 dkg liszt +
kapor
bors, só
A tojásokból és a tejfölből, a liszt hozzáadásával sűrű, sós palacsintatésztát készítünk. A sütőtököt kis lyukú reszelőn lereszeljük és a tésztába keverjük.
A csirkemellet falatnyi darabokra szeleteljük, picit megklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk és kaporral ízesítjük. Egy serpenyőben bőséges mennyiségű olajat hevítünk. Majd a falatokat lisztbe (az anyaghányadban +-ként jelöltem) forgatjuk, utána a sütőtökös masszába és az olajban szép pirosra sütjük.
TUDTAD? „A sütőtök rostokat tartalmaz, amely csökkenti a koleszterinszintet, és a méreganyagok eltávolítása révén segíti a emésztést.” 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése