TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. október 3., szerda

Csakazértis

Egy kedves ismerősömmel a nap nagy részét együtt töltöttük egy jövőre induló közös projekten dolgozva. Annyira belevetettük magunkat a gondolataink és terveink tömkelegébe, hogy közben (szerintem ez már mással is megesett) megfeledkeztünk egy apróságról, konkrétan arról, hogy nem ettünk reggeli óta.
-Na, jó. Menjünk haza, egy laza vacsi és gondoljuk át az egészet, aztán holnap vagy holnapután talizunk.
-...vagy tudod mit? Folytassuk nálam, én meg közben összedobok valamit frankót és természetesen őrülten jót!
- Fhúú! Az nagyon jó lenne...
Egész úton hazafelé azon gondolkodám arról áradozott, hogy egyszer már evett az én lecsómból és az annyira finom volt, hogy azóta sem találkozott olyannal. Majd tudtomra adta, milyen jó volna, ha készítenék most is egy laza lecsót. 
Én meggondolatlanul rábólintottam. 
Hazaérve azzal a ténnyel kellett farkasszemet néznem, hogy egyetlenegy nyamvadt paprikám és egy szomorú paradicsom árválkodik a hűtőmben, nem baj, jó sok tojással ez is megfelel. Igen ám! de tojás is csak egy, a magánnyal vívódó, szorongott a tízes tojástartó sarkában (lehet, hogy holnap el kell mennem vásárolgatni ezt-azt). De ott hátul, megcsillant a fény! Találtam egy kis (nem is olyan kevés) sampipit, hát akkor ebből lesz lecsó :)
Aztán eszemben jutott Ficka bácsi nagy mondása, amivel szinte minden reggel próbálta feldobni a drága kis felesége kedvét.
-Tudod Drágám, ha most volna itthon, olyan igazi, finom füstölt sonkánk. Mennyei sonkás-tojást készítenék neked, ... ha lenne tojásunk.














Végülis
GOMBALECSÓ, TOJÁSSAL
2 személyre
Hozzávalók:
1db paprika
1 db paradicsom
1 db tojás
1 db vöröshagyma
30 dkg champion gomba
őrölt kömény
bors, só
Egy kanál felhevített zsíron összepirítjuk a félkarikára vágott vöröshagymát és a felszeletelt gombát. Közben (úgy félidő körül) hozzádobjuk az összes paprikát és paradicsomot amit előzően csíkoztunk, összedaraboltunk. Sózzuk, borsozzuk és őrölt köménnyel ízesítjük, majd mind az egy tojást felverjük és a „lecsónkhoz” keverjük. Készre sütjük és forrón tálaljuk. Én ez esetben karikára vágott pirított burgonyával kínáltam, amit majoránnával és köménnyel ízesítettem, de rizzsel, nokedlivel és friss kenyérrel is fogyaszthatjuk.

Megmondom őszintén, ha lett volna még egy tojásom otthon, akkor ez az étel inkább tojásos-gomba lenne... de nem volt, úgyhogy ez lecsó és kész... a többi nem érdekel... XD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése