TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. július 5., kedd

Most múlik magosan, engedem hadd menjen...

Tegnap vásároltam egy kiló szép meggyet, illetve egy picit több lett. 
Milyen érdekes a hentesnél meg a zöldségesnél ez mindig így van.
-Kérek, egy szép dinnyét!
-Kettő lett, nem baj?!
vagy
-Kérek szépen, egy kiló karajt!
-Egy nyolcvanhét, maradhat?! 
Mondjuk, találkoztam már olyan, kezdő hentes fiúval; aki még nem volt olyan "erőszakos" és talán érezte, hogy valami nem stimmel. Ő így kérdezett vissza:
-Kérek szépen, egy kiló karajt!
-Kettő tíz!.......... az sok lesz, ugye?
-??? :)
Na, de vissza a meggyhez. Otthon szépen megmostam, megfosztottam a szárától és nekiláttam magozni. Magozni, meggyet, egy kilót, egyedül. Nem hittem volna el, ha valaki mondja, hogy ez milyen unalmas. Próbáltam én mindenféle modern digitális és avítt módszert; ...de nem és nem, a meggy magozás az egy ilyen dolog. Könnyítésként néha-néha bekaptam egy-egy szemet és nem köptem ki a magot (pedig mindig arra tanítottak, hogy a lenyelt magok vakbélgyulladást okoznak; hát ez csak részben igaz, de a magok 99,... %-a emésztetlenül, természetes úton távozik a szervezetből) na, meg aztán örülök, hogy fogy és nem a magokkal foglalkozom. 
Az ilyen napokon amikor főzök, tudom, hogy többet eszek, kóstolgatok, épp ezért kevesebbet reggelizem mint szoktam. Ma például csak egy nagy bögre langyos tejet ittam... meg most ez a  pár szem meggy... hoppá... valami tekeri a... na... mindjárt folytatom... most el kell mennem egy kis időre... ja, ja... oda, hát...















TÚRÓS-MEGGYES PITE 
az alap recept, a Mamikám megsárgult receptjei közül való
Hozzávalók:
25 dkg liszt + szórás
20 dkg porcukor + 2 ek.
10 dkg margarin
2 db tojás
2,5 dl tej
1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliás cukor
őrölt fahéj
csipet só
30 dkg magozott! meggy
15 dkg túró
2 ek. tejföl
A tojásokat a cukorral alaposan felverjük és hozzáadjuk a tejet, fahéjjal és egy csomag vaníliás cukorral ízesítjük. A lisztbe belekeverjük a sütőport és simára keverjük a tojásos, tejes résszel. A végén beleöntjük az olvasztott margarint és ezzel még 1-2 percig verjük. Egy tepsit ( kb.: 20x30 + -) vékonyan kikenünk margarinnal és kilisztezzük. A túrót elkeverjük a tejföllel és két kanál porcukorral. A tésztát beöntjük a tepsibe és egy teáskanál segítségével belepotyogtatjuk a túrót, majd a lisztbe forgatott (ehhez a mennyiséghez egy kanál liszt elég) meggyet. Közép meleg (4-5fokozat) sütőben kb.: 35-40 perc alatt szépen megsütjük. A sütik általában sütőfüggők, figyeljünk rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése