TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. augusztus 25., kedd

Káposzta és lecsó avagy Picit megfordult

A drága szomszédnénik ellátnak engem minden földi jóval, ha kell-ha nem 😋
A napokban kaptam egy fej káposztát és egy kis paprikát, paradicsomot. Gondoltam ezekből összedobok egy fincsi káposztás lecsót, amivel 10 egynehány éve találkoztam először és azóta már jó párszor elkészítettem, igaz nem bográcsban de attól még fincsi volt.
Most egy picit bátrabban nyúltam a mennyiségekhez és ezér inkább lecsós-káposzta lett belőle és ezt sem bántam meg 😇😉















LECSÓS-KÁPOSZTA
 KOLBÁSSZAL ÉS GALUSKÁVAL
Hozzávalók:
1,20 kg fejes káposzta (friss, zsenge)
50 dkg paprika
50 dkg paradicsom
2 fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
15 dkg parasztkolbász
kömény
(fűszerpaprika)
sertészsír
galuska
A káposztát megtisztítjuk, majd nagyjából centis vastagságúra felszeleteljük, „felcsíkozzuk” kicsit megsózzuk és néhány órát pihentetjük. Felhasználás előtt kinyomkodjuk a levét.
A vöröshagymát félkarikákra szeleteljük sertészsíron megfonnyasztjuk, hozzáadjuk a kinyomkodott káposztát aztán közepes lángon, kevergetve addig pároljuk amig „megindul” a leve -ha gondoljuk egy nagyon-nagyon kevéske vizet tehetünk alá; én nem tettem-.
Közben a paprikát és a paradicsomot is feldaraboljuk.
Amikor a káposztának már van egy kis leve, hozzáadjuk a paprikát és a paradicsomot, majd kis lángon szépen lassan, kívánt puhaságúra, készre főzzük csakúgy, mint a hagyományos lecsót, köménnyel és gerezd zúzott fokhagymával ízesítjük.
A parasztkolbászt felkarikázzuk és az utolsó 5-10 percben belefőzzük ezt is.
A végén megkóstoljuk és ha úgy érezzük, akkor most sózhatjuk még.
Aki úgy szokta készíteni, fűszerpaprikát is adhat hozzá, én kihagytam, csak a tálaláskor hintettem meg kevéske füstölt paprikával.
Köretnek galuskát kívántam vagy rizst. A galuska győzött.
Viszont, ha bográcsban készítjük, a világ pénzéért se vigyünk rizsát az udvarra, jó lesz ez kenyérrel is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése