TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. július 16., csütörtök

Alma és ribizli avagy Lopott hangulat

Végre itt az igazi nyár (asszem), ilyenkor mit tehet az emberfia, ha egy kis hangulatos, finomságot akar enni, irány a szabadba és jöhet a grillezés 👌
Így tettem tegnap én is, hazaértem a mindennapi dolgokból -gyógyszertár, csekkek befizetése, hivatali ügyintézés, izzadság- hama-hama gyorsan dobtam egy hűsítő zuhanyt a torkomnak (+18), gyerünk a konyhába és elő a grillserpenyő 😉
Semmi extra, kolbász, virsli, szalonna, zöldség, szósz.
Aztán arra gondoltam, hogy ha már ilyen jól beillatosítottam, befüstöltem a konyhát (és a lakást), csak be kellene kapcsolni a sütőt is 😎
Valamikor az év elején itt a net-en találtam egy érdekes almás kuglóf receptet, ami végül is egyszerű, de a lereszelt almát órákig kell állni hagyni a cukorral elkeverve, hogy meglevesedjen és ha jól emlékszem zsiradék sincs benne. Akkor megcsináltam, de túl nagy katarzist nem okozott, főleg a "várakozási idő" nem. Naná, hogy fogtam magam és nekiálltam ínyemre átvariálni, átalakítani a receptet. Azóta már egy-két módozat elkészült például egy fűszeres változat is (ha jók lesztek, azt is elhozom egyszer) ma  illetve tegnap pedig egy kis ribizlivel bolondítottam meg, ami tökéletes befejezése volt a panel-grillnek.
















LOPOTT ALMAKUGLÓF
  RIBZLIVEL BOLONDÍTVA
Hozzávalók:
40 dkg alma
15 dkg cukor
2 db tojás
25 dkg liszt + szórás
1 cs. sütőpor (12g.)
5 dkg olvasztott vaj + kenés
15 dkg ribizli (piros-fekete)
őrölt fahéj
csipet só
Az almát lereszeljük, összekeverjük a cukorral és egy kis őrölt fahéjjal; majd legalább félórát! pihentetjük, hogy meglevesedjen.
A lisztet a sütőporral és egy csipet sóval elkeverjük.
A meglevesedett almához hozzáadjuk a tojásokat, elkeverjük, aztán beleforgatjuk a sütőporos-lisztet, a ribizlit és a nem forró olvasztott vajat – a tészta viszonylag sűrű, de próbáljunk úgy dolgozni, hogy a ribizlit ne nagyon törjük össze.
Egy kuglófformát alaposan kikenünk vajjal, belisztezzük és beleöntjük, egységesen eloszlatjuk benne a tésztát.
Előmelegített sütőben 180 fokon, kb.50 perc alatt szépen megsütjük.
Fincsi, szaftos, kipróbálós 😉👌









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése