TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. április 28., kedd

Spárga és karaj avagy Kötelező

Az az igazság hogy ez az étek nem mai, hanem még vasárnap készítettem. Mert ez volt a kötelező! 
Ez volt a kötelező? Igen, mert vasárnap volt.
Dobáljatok meg nagy darab kavicsokkal (⇐ ne ám!!! ez csak vicc), de személyes tapasztalatom, hogy még mindig a rántott hús a "legjobb" vasárnapi manna, aminek két nagy titka van az egyik az hogy nem kell rajta gondolkodni, a másik pedig a panír.
Valószínűsíthetjük, hogy a panírt szereti a magyar ember, hiszen Mi mindet bepanírozunk, ahogy ez már hallhattuk egynehány helyen.
Tehét, vasárnap még volt egy kis sertéskaraj a hűtőben, na meg az a isteni spárga -gondoltam- ezeket kellene valahogy összekombinálni, raguba? köretként? vagy beletölteni! ez lesz az...
Szépen nekiláttam, szeleteltem, klopfoltam, fűszereztem, töltöttem aztán ügyesen begöngyöltem szalonn 
Hoppá 😧 valaki már megent, kireggelizte(m) a szalonnámat a hűtőből, hát akkor most mi lesz?! Már majdnem nekiálltam megent gondolkozni, amikor is bevillant a PANÍR.
Na, ugye, hogy ugye 😜
Bár ily' módon nekem ez egy picikét ízügyileg lájtos lesz, ezért a fincsi, fűszeres hajdinát készítettem egy kis zöldséggel mellé 👌

Vigyázzatok magatokra - Vigyázok magamra - Vigyázzunk egymásra 💚














PANÍROZOTT SERTÉSROLÁD SPÁRGÁVAL
        ÉS ZÖLDSÉGES-HAJDINÁVAL
Hozzávalók:
60-70 dkg sertéskaraj
12 szál fehérspárga
10 dkg Edami sajt
25 dkg hajdina
1 szál sárgarépa
1 szál szárzeller
2 ger. fokhagyma
1 db babérlevél
bazsalikom
rozmaring
kakukkfű
bors, só
A spárgát szépen megtisztítjuk és félbe vágjuk.
A sajtot feldaraboljuk, vagy lereszeljük, bár szerintem, ha daraboljuk, kevésbé folyhat ki sütés közben, reszelve viszont jobban eloszlik.
A sertéskarajt felszeleteljük (8 szelet), kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk, aprított bazsalikommal fűszerezzük, majd ráfektetjük a félbe vágott spárgákat, a sajtot és ügyesen felgöngyöljük úgy, hogy a rolád végeit visszahajtogatjuk „visszatömködjük” ezzel is meggátolva a sajt esetleges kifolyását.
Aztán a hagyományos módon panírozzuk, majd bő olajban, közepes (gyengébb) lángon kisütjük.
A sárgarépát és a szálzellert apró kockákra feldaraboljuk.
A párolt hajdinát a rizshez hasonlatos módon készítjük el, 2,5 szerese vízzel; rozmaringgal, kakukkfűvel, 1 babérlevéllel, 2 gerezd zúzott fokhagymával, sóval ízesítjük, és már az elején belekeverjük a zöldségeket, készre, puhára pároljuk.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése