TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. március 23., hétfő

Medvehagyma és tökmag avagy Jöhet hideg, meleg

Szokás szerint jól indult a nap is... háááát csak ez a hideg, meg a szél, meg a stb nem lenne... pff...
Késztetést éreztem, hogy kimenjek a zöldbe egy kicsikét... de azt most nem nagyon kéne és ha megtehetem, hogy otthon maradjak, akkor pótolni kellene valahogyan...
Na most figyelj!!!
Medvehagyma, tökmag és zöldség, IGEN (aszta micsoda kötés 😜)
Szóval ezt jól kitaláltam és még szezonálisnak is mondható.
Aztán jött aminek jönnie kellet - "a jó hír" és intézkednem kellett, természetesen telefonon!
Mire meg voltam mindennel, jól kihűlt az étkem...
Meg kellene melegíteni... hm... az jót tenne neki... lehet... hm...
Addig-addig filóztam ezen a melegítéses témán, amíg egyszer csak azt vettem észre, hogy szépen megettem...
Te! ...ez még hidegen is finom 😉😄
Vigyázzatok magatokra - Vigyázok magamra - Vigyázzunk egymásra 💚













MEDVEHAGYMÁS-TÖKMAGOS TÖLTÖTT KARAJ
     ZELLERES-RÉPÁS TÖRT BURGONYÁVAL
Hozzávalók:
60 dkg sertéskaraj
15 dkg Trappista sajt
25-30 levél medvehagyma
5 dkg tökmag
1 kg burgonya
1 szál sárgarépa
1-2 szál szárzeller
bors, só
liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírozáshoz
A sertéskarajt felszeleteljük, megklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk.
A sajtot lereszeljük, a tökmagot és a medvehagymát durvára aprítjuk és összekeverjük őket – egy picike sót elbír-.
A szeleteken egységesen elosztjuk a tölteléket, félbehajtjuk, majd a hagyományos módon bepanírozzuk és bő, forró olajban kisütjük.
A sárgarépát és a szárzellert kis kockákra daraboljuk, sós vízben feltesszük főzni, közben a burgonyát is megtisztítjuk, felkockázzuk, amikor már egyet forrtak a zöldségek hozzáadjuk és jó puhára főzzük.
A megfőtt zöldséges-burgonyát leszűrjük, egy darabka vajat vagy egy kis olívaolajat adunk hozzá, majd rusztikusra összetörjük, de akár pépesíthetjük is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése