TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2020. március 2., hétfő

Zöldbab és paradicsom avagy Ha jól kezdődik

Jó lesz a vége, ha jól kezdődik, és ez végül is jól kezdődött.
Mármint a hét és a heti menü, egyszerűen csak paradicsomlevest kívántam... meg egy kis zöldbabot.
Mondjuk azért egy kis kolbász vagy szalonna is jól lenne...
...hm... szerintem ez kezdésnek jó...
Aztán kaptam egy jó hírt... és főbe lőttem magamat 😲😳😥





Nem igaz ám, itt vagyok még 🔫 nem uszátok meg ilyen könnyen😉 





PARADICSOMOS ZÖLDBABLEVES
Hozzávalók:
35 dkg zöldbab
1 fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
1 kis dob. paradicsompüré (70g)
5 dkg kolozsvári szalonna
10 dkg parasztkolbász
2 ek. fehérborecet
2 ek. rizsszem tészta (vagy apró levestészta)
1 db babérlevél
oregánó
kapor
A vöröshagymát felaprítjuk, a szalonnát vékonyka csíkokra vágjuk és együtt üvegesre sütjük, aztán hozzáadjuk a kolbászt.
Amikor a kolbász kiadta színét jöhet a paradicsompüré amivel finoman megpirítjuk (nem égetjük!).
Ha ezzel is megvagyunk zúzott fokhagymával ízesítjük, felöntjük vízzel, hozzáadjuk a borecetet és a zöldbabot, babérlevéllel, oregánóval és friss kaporral fűszerezzük, megsózzuk és közepes lángon puhára, készre főzzük.
Szerencsés esetben rizsszem tészta (tésztarizs, térizs) vagy valamiféle apró levestészta betéttel kínáljuk.
-A tésztát a levesben, de külön is kifőzhetjük. Én úgy készítettem, hogy inkább a kapor íz volt a domináns.- 
Szerintem ennek a levesnek van egy bkis görögös hangulatat 😉



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése