TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. december 13., péntek

Batáta és joghurt avagy Belevörösödtem

Azt hiszem belevörösödtem volna, ha a héten nem hozok az én Drágájimnak valami fincsi levest.
Ráadásul Péntek 13. van ezért  vettem egy drága sorsjegyet... 
...de természetesen holnap megyek dolgozni 😕😔
Na meg aztán Luca napja is van, Isten éltesse Őket!, utánanéztem a Luca-napi  étkeknek találtam is valami egyszerűt.... de nem rohanjunk ennyire előre, erről majd jövő héten, mert valószínűsítem, hogy ma már nem áll neki senki, sőt senki se.
Tehát  akkor jöjjön a mai leves, vörösben 😉














JOGHURTOS BATÁTAKRÉMLEVES
Hozzávalók:
60 dkg batáta (édesburgonya)
1 fej vöröshagyma
3 ger. fokhagyma
2 db Kápia paprika
2 szál szárzeller
1 nagy p. natúr joghurt (450g)
2 ek. kristálycukor
2 ek. liszt (kb.)
10 dkg minőségi sonka
őrölt római kömény
őrölt fahéj
chili pehely
A batátát meghámozzuk, feldaraboljuk, felkockázzuk.
Az egyik paprikát és egy szál szárzellert szintén feldarabolunk.
A vöröshagymát megtisztítjuk, felaprítjuk és egy kevéske olívaolajon üvegesre sütjük aztán hozzáadjuk a zellert, a paprikát és így együtt aranybarnára pirítjuk.
A megpirult alaphoz adjuk a feldarabolt batátát, megsózzuk, római köménnyel ízesítjük és bő egy liter vízzel felöntve jó puhára főzzük.
Egy botmixer segítségével simára turmixoljuk, a joghurtból és a lisztből készült habarással besűrítjük, kristálycukorral, őrölt fahéjjal és egy kis chili pehellyel ízesítve készre főzzük.
Közeben a sonkát, a másik paprikát és a maradék egy szál szárzellert apró kockákra vágjuk.
Egy kanálnyi olívaolajon szépen megpirítjuk a sonkát, majd az utolsó pillanatban hozzáajk a zeller- és a paprika kockákat, összekeverjük és már le is vesszük a tűzről, hogy a zöldségek megőrizzék a roppanósságukat.
Forrón tálaljuk a levest és betétnek a sonkás-zöldségeket kínáljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése