TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. március 31., kedd

Kalács és mazsola azaz Kis kalácsom, nagy kalácsom (mert így olyan vicces)

Nehogy má' kimaradjak a kalácsozásból :)















MAZSOLÁS KALÁCSKOSZORÚ
 + 1 ÖTLET
2 db koszorúhoz
Hozzávalók:
60 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3,5 dl tej
2 db tojás
10 dkg vaj
1 ek. kristálycukor
10 dkg mazsola
csipet só
A mazsolát beáztatjuk.
Az élesztőt, a meglangyosított (kézmeleg) cukros tejben felfuttatjuk.   
A lisztben, szép egyállagúra elmorzsoljuk a vajat, egy csipet sót adunk hozzá, beletesszük a két tojás sárgáját (a fehérjét a kenéshez használjuk majd) és a felfuttatott élesztőt, valamint a jól kinyomkodott mazsolát. 
Kitartóan és alaposan összegyúrjuk, kidolgozzuk.
- Ez is egy finom, lágy tészta! Ne lisztezzük túl, inkább a kezünket lisztezzük, ha kell többször is :) -
A jól kidolgozott tésztát 6 egyenlőrészre osztjuk, kis cipókat formázunk belőlük; langyos helyen, tetakarva, duplájára kelesztjük őket.
Kelesztés után, a kezünkkel rudacskákat, szálakat (kb.40cm) sodrunk, cipókból, ügyesen, nem túl szorosan összefonjuk, tőlapra (tepsibe) rakjuk, lekenjük a tojások fehérjéjével és ismét duplájára kelesztjük, közben egyszer-kétszer megkenegethetjük még (mert van mivel :) ).
Gázsütő 5-6 fokozatán 25-30 perc alatt szépen megsütjük.
Muszáj mindig kihangsúlyozni az idők és a hőfokoknál a sütőfüggőséget! 














+ 1 ötlet, 
mert ugyi szoktam volt mondani, ha van egy jó alaprecept, akkor... 
Nem akartam 2 koszorút sütni, ezért a második adagot, a három kis cipót, kicsit kinyújtottam és az egyiket megkentem lekvárral, a másikat cukrozott kakaóval, a harmadikat pedig, fahéjjal és őrölt gyömbérrel hintettem meg, hogy ne legyen egyforma, ügyesen feltekertem, kis tepsibe egymás mellé raktam, lekentem, picit a közüket is, hogy összetapadjanak, kelsztettem és így sütöttem meg.

 
       
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése