TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. június 17., kedd

Mártogassunk

Én kérem, megmondom a frankót; ez a mártogató, nem mártogatónak készült és pont.
Na! de ez ismét egy jó példa arra, hogy mit kezdjünk a fantáziánkkal :), mert ugye, bosszankodva el is önthettem volna az egészet a fenébe, aztán még egy darabig mérgelődhetnék, de nem.
Akármilyen hihetetlen, gondolkodtam 3 röpke percet és már kész is volt a  
Grillezett nektarin, karamellás-mascarpone mártogatóval, puff neki.
Pedig el is dobhattam volna az egészet a fenébe; ...vagy ezt már mondtam... na, hát ;)
Bár a fényképen úri módon megtálaltam, mert nekem így volt egyszerűbb - bocs; igazándiból ez úgy tökéletes, hogy a grillezett gyümölcsöt, (ez szinte bármilyen grillezhető fajta lehet) belemártogatjuk ebbe a fini karamellás mannába és utána durvára zúzott mogyoróba, dióba stb...
Azért, ha mégis urizálnánk, nyugodtan tálaljuk meg.
Jut eszembe! egyszerű piték, piskóták mellé, kitűnő öntet.














KARAMELLÁS-MASCARPONE MÁRTOGATÓ v. ÖNTET
Hozzávalók:
25 dkg mascarpone
1,5 dl tej
5 dkg vaj
3 ek. kristálycukor
1 csipet fahéj
gyümölcsök, diófélék
Egy láboskában a kristálycukrot ügyesen megkaramellizáljuk és felöntjük a tejel, tehát karamellás tejet készítünk, amibe a tűzről már levéve, belekeverjük a vajat. 
Amikor a tej langyosra hűlt, egy habverő vagy mártáskeverő segítségével fokozatosan belekeverjük a mascarpone-ba, úgy hogy az szép sima legyen, egy csipet fahéjjal ízesítjük, majd jó pár órára (3-5) hűtőbe tesszük.  Az sem baj, sőt, előző este is elkészíthetjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése