TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. június 12., csütörtök

Na, végre

Már régóta szerettem volna kipróbálni a cseresznye salátát, egy régi emlékkép alapján.
Remélem ismertek, és senki nem gyümölcssalátára gondol.
Mindig is letapadtak bennem a kicsit fura és Őrültnek tűnő dolgok, aztán, akár évek múlva is de előjönnek; szerintem száz recept közül, bekötött szemmel is a legfurcsábbat választanám. Ez van. ;)
Szóval a cseresznye salátát először majonézes, diós és kakukkfüves változatban láttam, egy kis jégsalátával kiegészítve. Most, hogy ez eszembe jutott utána néztem a világhálón és nem túl nagy meglepetésemre több variációval is találkoztam.
Volt, kérem szépen, olyan ahol csak a saláta egy kis részét képezte, és voltak a bátrabbak, ahol viszont már töményebb, erősebb ízű sajtokkal és húsokkal kombinálták. Mindezek mellett mégis a leggyakoribb a lilahagymás változat, amit azonnal el kellett készítenem, bár ezekben a receptekben szerepelt méz is, de én annyi finom, édes és magyar cseresznyét kaptam, hogy ezt kihagytam; de egy leheletnyi chili pöttyent bele.  
Valamiért, úgy érzem előbb vagy utóbb, a majonézes variációt is ki kell próbálnom.














MOZZARELLA, LILAHAGYMÁS-CSERESZNYE SALÁTÁVAL
2 személyre
Hozzávalók:
2 mozzarella
15-20 dkg cseresznye (kb.:20-25 szem)
1/2 db lilahagyma
2 ek. almaecet
4-5 ek. olívaolaj
chili pehely
petrezselyem zöldje
bors, só
A lilahagymát apró kockákra vágjuk és lesózzuk, félretesszük.
A cseresznyét kimagozzuk, ha szép nagyok félbe is vághatjuk; majd hozzáadjuk a hagymához, meglocsoljuk az almaecettel, borsozzuk, aprított petrezselyemzöldet szórunk bele és ízlésünk szerinti chili pehellyel ízesítjük, jól összekeverjük és a végén az olívaolajjal is átforgatjuk. 
Jól lehűtve, a felkarikázott mozzarella tetejére tálalva kínáljuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon megnyerő a salátád! Szívesen leutánoznám, de sajnos ezt nálunk a család már az extrém kategóriába sorolná. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ... és, ha csak magadnak készíted el 10 perc? Aztán úgy illetve olyan átéléssel falatozol a család elkívánja tőled? Én így kaptam rá a különböző ételekben főtt szalonna bőrkére, kölök koromban nem értettem Apu mit szeret rajta, most meg már majdhogynem hirdetem ;)

      Törlés