TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. február 11., hétfő

The French Chef: The Omlette Show 50.

A reggelimmel Julia Child emléke előtt tettem le tiszteletem. 
Julia Child volt az első tv-s szakács, és teljesen véletlenül 1963. február 11.-én volt az első műsora, amiben az omlett készítés fortélyaiba avatta be a nagyérdeműt.














OMLETT, GORGONZOLÁVAL ÉS KÖRTÉVEL 
Hozzávalók:
Személyenként 2-3 tojás 
tojásonként 1 ek. tej
adagonként 2-3 dkg gorgonzola (márvány sajt, vagy bármilyen kék-, zöld penészes sajt) 
és mellé 1 körte
durva bors, só, vaj
A tojásokat a tejjel és sóval elhabarjuk. 
A sajtot előkészítjük.
Vajat hevítünk egy serpenyőben és ráöntjük a tojást. Ügyesen mozgatva, igazgatva megsütjük (csak alulról), de csak annyira, hogy a teteje még ne legyen teljesen „száraz”. A jó omlett szaftos. Az egyik felére gyorsan rámorzsoljuk a gorgonzolát és melegében feltekerjük, összehajtjuk, stb., ahogy tudjuk vagy ahogy sikerül :) és frissen őrölt borssal megszórjuk.
Én az omlettet úgy szeretem, hogy kívül megvan pirulva, de belül még szaftos. Igaz, ehhez kell egy kis gyakorlat (forró vaj és nagyon gyors, határozott mozdulatok) de megéri.
  
  
fotos:google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése