TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. február 19., kedd

Hús nélkül is lehet szép a nap 3.

A panírozás, a bundázás, étkeink talán egyik legkedveltebb elkészítési módszere. Ezek közül is, a szinte kizárólagos első helyen, az úgy nevezett bécsi bundázás áll. Ez a hagyományos rántott-, hús, hal, zöldség, sajt, stb...
A bécsi bundázást az osztrákoktól eredeztetjük, illetve az ő klasszikus bécsi szeletjük (rántott hús, borjúból) révén vált népszerűvé. Pedig, mint azt Halász Zoltán: Gasztronómiai kalandozások Európában című könyvének elejéről megtudhatjuk, a panírozás művészetét Radetzky marsall hozta magával az olaszoktól. Az olaszok viszont spanyol zsoldosok közvetítésével sajátították el. Andalúziában már Radetzky előtti időben közkedvelt volt a rántott hús, ami valószínűleg Bizáncból indult kacskaringós útjára, merthogy egy, a török megszállást túl élt szakácskönyv már említi ezt a méltán népszerű ételkészítési eljárást.
Hát ennyit a panírozásról, gondoltam érdekes lehet :)
A rántott krumpliról már annyit jót hallottam, hogy elhatároztam elkészítem, egy olyan hús tiltós napon. Arra számítottam, hogy nem lesz valami „szaftos” manna és ezért készítettem mellé egy finom kis kiegészítőt a kedvenceimből :)














RÁNTOTT KRUMPLI, SALMUB-AL
Hozzávalók:
4 adag főtt burgonya
liszt, tojás, zsemlemorzsa,  
őrölt rozmaring a zsemlemorzsába keverve  
 
SALMUB (Saját elnevezés, nehogy valaki rákeressen! Az a kedves olvasó aki elsőként megfejti, miért így neveztem el, fődíjként elkészítheti magának :)
Hozzávalók:
50 dkg alma 
30 dkg csemege uborka
1 db natúr tömlős sajt

Az almákat vékonyan meghámozzuk, eltávolítjuk a magházukat, feldaraboljuk őket és egy csipet sóval ízesített vízben puhára főzzük. Közben a csemege uborkát apró kockákra vágjuk. Amikor az almák kellően megpuhultak, leszűrjük és pépesítjük. Én csak villával törtem össze, de használhatunk turmixgépet, botmixert. Majd, belekeverjük a sajtot és az uborka kockákat.
Most natúr módon készítettem; amennyiben a markánsabb ízeket kedveljük, adhatunk hozzá sót, cukrot és rozmaringot esetleg mézet; az állagát tekintve pedig az alma főzőlevével tudjuk hígítani, ha lazábbra szeretnénk. 
A főtt burgonyát felkarikázzuk igény szerint sózzuk, és a hagyományos módszer szerint panírozzuk azzal a különbséggel, hogy a zsemlemorzsába őrölt rozmaringot keverünk és forró olajban kisütjük, a salmub-al tálaljuk.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése