TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. december 27., csütörtök

Egyre közelebb 2.

Ha nem sikerül, vagy nem úgy..., akkor többet nem csinálok ilyent.
Ugye-ugye számtalanszor jártunk már így!? 
Azt, hogy ezt én mennyire nem szeretem, most nem részletezném...
Most például egy pompás kis lencse-krémmel töltött tojást szerettem volna készíteni, de meggondolatlanságomból kifolyólag eltúloztam a tejfölt mennyiségét és kidobt fel kellett javítanom valahogy. Lencse főzésnek nem álltam neki még egyszer, hanem...














TÁRKONYOS LENCSEPÁSTÉTOM,
              FŐTT TOJÁSSAL ÉS CHILIVEL
Hozzávalók:
10 dkg lencse
4 db főtt tojás
2 ek. tejföl :)
5 dkg füstölt sajt
chili por
tárkony
só 
A lencsét sós vízben jó puhára főzzük (most az sem baj, ha picit szétfől). 
A főtt tojásokat félbe vágjuk és a sárgájukat hozzátesszük a megpuhult lencséhez majd egy burgonyatörő segítségével alaposan összetörjük. Ezután hozzákeverünk :) kettő evőkanál tejfölt, és a lereszelt sajtot, ízesítjük egy jó adag tárkonnyal (vagy ízlés szerint) és chili porral, ha kell sózzuk. A tojások fehérjéjét apró kockákra vágjuk és beleforgatjuk a pástétomba. 
Tálaláskor halmozhatjuk toast darabkákra vagy kenhetjük pirítósra, de akár tálkában is kínálhatjuk és mindenki magának  kenje a tenyérr kenyérre. Díszíthetjük apróra kockázott színes paprikával, lilahagymával, uborkával vagy pár szem főtt vöröslencsével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése