TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. április 17., kedd

Miért ne...?!

A tegnapi bevásárló körutamon összefutottam egy rég látott, kedves ismerősömmel. Mérhetetlen boldogság öntött el mindkettőnket egy pillanat alatt, mármint, remélem, hogy őt is. Szó - szót követett és nem tellett bele öt perc, úgy volt, hogy nálam vacsorázik. Eleinte picikét húzódzkodott, hogy nem akar költségekbe verni, de nem hagytam magam; ha már egyszer hónapok óta nem találkoztunk, miért hagynák ki egy laza saláta vacsorát. Kicsit feltüzelve, izgatottan és ilyen gyorsan még sohasem értem haza. Otthon hamar neki láttam a munkálatoknak, az alkalomhoz illő legvagányabb tányért vettem elő. Finom friss jégsalátát tépkedtem a tányérra, hihetetlen nagy szakértelemmel és érzékiséggel. Ő csak csendesen, szó nélkül figyelt, mimást tehetett volna; a konyhában én vagyok az úr. A rádióból halk, andalító olasz muzsika szólt és a saláta levelek finoman ropogtak a kezeim között...
Amikor levettem róla a picike, kis ruhácskáját; maga a tiszta natúr valóság tárult a szemeim elé, itt - ott egy csepp kiegészítővel. Nem bírtam türtőztetni magam, hogy bele ne harapjak.
Hát, nem kellet volna !!!! (pontosabban, még időben történt ez az ominózus dolog)
A történet eddig egész jó lenne, ha egy hölgyről szólna, de sajnos nem.
A főszereplő nem más mint a boltban (mifelénk, néha) kapható - Tenger gyümölcsei saláta.  
Komolyan mondom se íze, se bűze (azért egy kis bűze az volt), 4 - 5 darab uborkakocka, 3 szem gyöngyhagyma, két cafat paprika. A tengeri része az rendbe volt.  Tudom, az ilyen herkentyűknek, főleg az olcsóbb kategóriában, nem túlságosan karakteres az ízük, de azért el lehet őket jól készíteni, még ha konzerv is. Má' bocsánat.
Na! megint kell valami őrült ötlet...
















TÉSZTA A TENGER GYÜMÖLCSEIVEL 
2 főre (én egyedül bevágtam)
Hozzávalók:
25 dkg tészta (boccoli - fürtöcske)
20 dkg tengergyümölcsei saláta
1/2 fej vöröshagyma
1/2 citrom
csípős paprika 
borsikafű
bors, só
A salátáról, egy serpenyőbe leszűrjük az olajat és az apróra vágott vöröshagymát szép barnára pirítjuk (nem megégetjük) benne. Közben a tésztát kifőzzük; a citrom héját ráreszeljük a herkentyűkre és a levét kifacsarjuk. Amikor a hagyma már szép, felöntjük a citromlével, ízesítjük a borsikafűvel és hozzákeverjük a tenger gyümölcseit. A kifőtt, még meleg tésztát összekavarjuk a raguval, igény szerint sózzuk, borsozzuk. Forrón tálaljuk. Ha lett volna itthon kapribogyóm azt is raktam volna hozzá; de nem így készültem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése