TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. november 5., szombat

Hibázz!!! ... és utána gondolkodj

Nem vagyok édesszájú, de ma valahogy megkívántam  a máglyarakást.
Szerintem, a legtöbb emberben a máglyarakásról az a kép él, amit az étkezdében vagy az Anyutól megszoktunk. Egy szép nagy kocka, vastagon tojáshabbal a tetején, a belseje zamatos almás-diós, baracklekváros, puha, "szaftos" kényeztetés.
Az interneten számtalan receptet megnéztem (egyébként ismerem; elhihetitek), de nem találtam olyant ami nekem jó lenne. Nem vagyok nagy igényű;... csak egyedül, és ha a Mama itthon lenne, akkor is csak egy adag máglyarakás kellene, mert Ő nem szereti. Egy adagos receptet; akár hiszitek, akár nem; nem találtam... Akkor, ezt most, nem is lehet megcsinálni... én meg máglyarakás nélkül maradok...,ha csak...

Ez nem egy nagy dolog, csak egy ötlet; "magányos" estékre.

 












MÁGLYARAKÁS, CSAK NEKEM
Hozzávalók:
1 db szikkadt zsemle
1 db tojás
1 db alma
1 cs. vaníliáscukor
1 ek. kristálycukor
1/2 dl tej
baracklekvár
darált dió
egy picike vaj
A zsemlét három szeletbe vágjuk; a hámozott, magozott almát felkarikázzuk, felszeleteljük. A tojást szétválasztjuk, a sárgáját elhabarjuk a tejjel és a vaníliáscukorral. Egy sütőlemezt, tepsit kivajazunk, pontosabban egy zsemlényi helyen megvajazunk (célszerű egy darabka sütőpapírt használni) és a szokott módon összeállítjuk a máglyarakást. A tojásos - vanílíás tejbe belemártjuk a zsemleszeleteket (nem áztatjuk el), rárakjuk a sütőlapra, megkenjük, megcsepegtetjük a lekvárral és meghintjük darált dióval. Az alma szeleteket is rápakoljuk és így tovább még egy réteg. Az utolsó szelet zsemlét, a tetejét, kalapját fordítva, tehát belével felfelé tesszük rá. Sütőben 5-10 percig elősütjük, közben egy kanál cukorral kemény habbá verjük a tojásfehérjét és ügyesen beburkoljuk vele az elősütött zsemlét. A sütőbe visszarakva szép pirosra sütjük.


Sajnos az elején elba elbakiztam egy kicsikét; ugyanis a tojást egészbe ütöttem bele a tejbe... na most mi lesz... ki kell dobni... vagy...














ALMÁSMORZSA
Hozzávalók:
2 dl tej
2 db tojás
2 db alma
30 dkg búzadara   
8 dkg kristálycukor
1 cs. vaníliáscukor
5 dkg liszt
1 mk. sütőpor
5 dkg margarin
őrölt fahéj
Egy tálba összekeverjük a tejet, tojást, lisztet, darát, cukrokat és egy mokkáskanál sütőport. Fél óra pihentetés után belereszeljük (nagy lyukú reszelőn) az almát, alaposan elkeverjük, és őrölt fahéjjal ízesítjük. A margarint egy nagyobb serpenyőben kiolvasztjuk majd ráöntjük a masszánkat és folyamatos keverés (forgatás) mellett addig sütjük amíg darabosra illetve morzsa állagúvá sül, pirul. Porcukorral meghintve tálaljuk és kínálhatunk mellé még almaszeleteket vagy befőttet. 
A lekvárt nem ajánlanám mert az elviheti a morzsánk finom almás ízét; persze ha tudunk szerezni alma lekvárt vagy szószt; akkor mehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése