TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. február 24., csütörtök

Jelmezben - jel - meztelenül

Nem tudom ki, hogy van vele, de szerintem, mindenkinek meg volt, vagy, bátrabbaknak meg van, a jelmez álma.
Valljuk meg őszintén, jól esik néha (évente egyszer legalább) egy kis bolondozás, egy kis őrültség.
Én ahogy vissza emlékszem a nagyon régmúltbeli farsangokra (fényképek segítségével) egyszer voltam Indián, fantasztikus élmény volt.
Azóta már tudjuk, már aki tudja "... hisz' Indiánok vagyunk mindannyian...". 
Aztán ahogy múltak az évek és kezdtem emberesedni, rá kellett jönni, hogy inkább a török jelmez áll nekem igazán jól, és így török lettem... 
...majd megint török, megint török, később Török Basa - jó pár évig.


Pont, pont, vesszőcske,
Készen van a fejecske.
Pici nyaka, nagy a hasa,
Készen van a Török Basa.
Török Basa, nagy a hasa, Beleférne negyven kacsa.

Most jut eszembe, egyszer voltam Columbo hadnagy is. Volt szép, kopott, ballon kabátom, meg pisztolyom és igazolványom. Az igazolványra nagy szükség volt, mert aki tudott olvasni az tudta,hogy én vagyok az a nyomozó a filmből, akinek a pisztolyát, olyan gyakran látjuk mint a feleségét.
Az elmúlt években, egy jó barátomnál összeszoktunk jönni, ökörködni, farsangolni, én általában Bohócnak öltözöm.

Bohóc akin mindig nevetnek, és ha néha szomorú, a többiek akkor is nevetnek.
A Bohócon mindig lehet nevetni!
Hát, ez egy ilyen szerep, pontosabban JELMEZ!? 



FARSANGI TOKÁNY, KAPROS-TÚRÓS GALUSKÁVAL
Hozzávalók:
50 dkg sertéslapocka
20 dkg sertésmáj
10 dkg császárszalonna (főtt,füstölt)
1 nagy fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
1 dl fehérbor
majoránna
fűszerpaprika

Forró zsírban meg fonnyasztjuk a fél, illetve negyed karikára vágott hagymát.

A felcsíkozott lapockát rádobjuk a hagymára és szépen összepirítjuk.
Sózzuk, meghintjük fűszerpaprikával és bátran ízesítjük majoránnával. Felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje és puhára főzzük, amikor a hús már majdnem kész (az utolsó tíz perc) hozzáadjuk a szintén vékony csíkokra vágott májat és szalonnát, felöntjük a borral aztán a zúzott fokhagymával ízesítjük.
Szükség esetén egy kevéske liszttel sűríthetjük.
Tejfölt kínálhatunk mellé.
Közben elkészítjük a galuskát is.

KAPROS - TÚRÓS GALUSKA
Hozzávalók:
25 dkg túró
30 dkg liszt
2 tojás
2 dl tej
kapor

A készítése megegyezik a hagyományos galuskáéval.

A túrót elkeverjük a tojással, hozzáadjuk a lisztet és a tejet, sóval, aprított kaporral ízesítjük. 
Forrásban levő sós vízben kifőzzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése