TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. február 8., szerda

Burgonya és zeller avagy Nagyon szeretem, nem picit

Kérem szépen az volna itten a tisztelt helyzet, hogy, nem részletezendő dolgok, okok és magyarázatok függvényében, öléggé megritkult a főzelékevő tevékenységem, ami azért isi gond mert lényegében nagyon is szeretem főzelékeket .
Ez nem mehetett tovább ezért...
Mindenképp valami klasszikust szerettem volna készíteni... 
...ami így alakult 😉















ZELLERES BURGONYAFŐZELÉK,
     BENNE FŐTT KOLBÁSSZAL
Hozzávalók:
80 dkg burgonya
25 dkg zeller
1 fej vöröshagyma
1 p. tejföl
2 ek. liszt
2 pár debreceni
fűszerpaprika
kömény
2 ek. fehérbor ecet (elhagyható, de én nagyon szeretem)
Az elkészítése hagyományosan történik.
A burgonyát és a zellert meghámozzuk; a burgonyát félkarikára,  zellert kis kockákra daraboljuk.
A vöröshagymát felaprítjuk, és egy kevéske zsiradékon üvegesre sütjük. A tűzről félrehúzva meghintjük fűszerpaprikával, elkeverjük, oldjuk a színét, hozzáadjuk a burgonyát és a zellert, sózzuk, egy picike köménnyel ízesítjük, majd vízzel felöntve puhára főzzük.
A debreceniket gusztusosan bevagdossuk és a főzés utolsó 5-8 percében burgonya közé dobjuk.
Tejfölös habarással besűrítjük, szerencsés esetben a zeller zöldjét felaprítjuk és ezt is  belekeverjük a kész főzelékbe.   
Ízlés szerint fehérborecettel pikánsabbá varázsolhatjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése