TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. május 29., csütörtök

Eper megszentségtelenítő lettem, de jól tettem

1. Szépen lassan, figyelmesen, kimérten, nem terhelve, természetesen még mankóval és ha kell üldögélve, de már egyszerű (naná: nagyszerű) dolgokat tudok készíteni nektek; az egyszerűséget pedig az bizonyítja a legjobban, ha még egyszer elolvassátok a mondat elejét. 
2. Egyáltalán nem bántam meg, hogy talán nem a legmegszokottabb módon használtam az epret. Ugye, hallottátok már eleget tőlem azt, hogy -Fantázia, bátorság, jó étvágy!- azt hiszem, ez most bőven belefért ebbe a „kategóriába”.
3. Kezdek rákapni az eper és a rosé párosításra.

 











GYÜMÖLCSSALÁTA, EPERSZÓSZBAN 
(egy kis rosé-val bolondítva)  
Hozzávalók:
30 dkg eper
1 dl édes rosé
1 cs. vaníliás cukor 
őrölt fahéj 
1 db piros alma
1 db zöld alma  
1 db körte
1 db banán
Természetesen a gyümölcsök összetétele lehet szabadon választott.
A megtisztított epret, szükség szerint daraboljuk, majd a rosé-val a vaníliás cukorral és őrölt fahéjjal, szép simára turmixoljuk.
A gyümölcsöket feldaraboljuk és alaposan beleforgatjuk a szószba; legalább 3-4 órán át hűtőben érleljük, közben egyszer-kétszer finoman átkavarhatjuk.
Én nem cukroztam túl ezt a finom eper ízű szószt, de ha valakinek „úgy lesz finomabb” nyugodtan cukrozza.  
Csak 1 ötlet: tálaláskor pár szem, durvára tört dióval, mogyoróval, mandulával megszórhatjuk.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése