TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. január 6., vasárnap

A füstöltlé

Talán már említettem, hogy én sohasem öntöm el a füstölt hús főzőlevét. Hihetetlenül finom íz és aromaanyagok vannak ebben a „semmi” kis löttyben. Nagyon jól felhasználható főzelékek, levesek, katt. vagy akár tészta főzéshez is (ez most jutott eszembe, legközelebb így fogom készíteni a tésztám :). 
Nem kell attól tartani, hogy túl füstös lesz tőle a vele készült étel, de mégis ott lesz az a picike plussz amitől más lesz.
Na, kérem! én most a burgonyát főztem meg a füstölt csülök főzőlevében és Őrülten Jó burgonyasalátát készítettem belőle maradék (tudom ez nálam hihetetlen) csülökkel.
Aztán elgondolkodtam, mi lenne ha ezt a levet sem önteném el... az én Drága mamikám nem szokta elönteni a héj nélkül főzött burgonya levét, hanem egy fini levest főzött belőle.

 












OLAJOS BURGONYASALÁTA, 
                   KÖRTÉVEL ÉS CSÜLÖKKEL
Hozzávalók:
60 dkg burgonya
25 dkg főtt füstölt csülök (inkább csak a húsos része)
20 dkg körte
1 nagy fej vöröshagyma
1 dl napraforgó étolaj
3 ek. ételecet 10%-os
1 ek. kristálycukor  
durvára őrölt színes bors
só 
A hámozott burgonyákat hosszában félbe vágva megfőzzük a füstölt lében, ha szükséges sózzuk és ebben a lében kihűtjük. 
A hagymát vékonyan félkarikára szeleteljük és lesózzuk. Közben a csülökhúst felcsíkozzuk, a körtét pedig először félbe vágjuk, majd vékonyan felszeljük. Amikor a hagyma levet eresztett (ha zavaró, akkor kinyomkodhatjuk; én nem szoktam) megborsozzuk, rádobjuk a cukrot, és az ecettel elkavarjuk. Ezután belefogatjuk a felszeletelt burgonyát, körtét, és a csülköt úgy, hogy mindenhol érje a hagymás öntet, majd hozzáadjuk az olajat, alaposan összekeverjük, Jól lehűtve kínáljuk; tálaláskor feldobhatjuk, színesíthetjük, díszíthetjük uborkaszeletekkel, -csíkokkal. 

Felénk van egy kis különbség a burgonyasaláták között, ami mára, a mindennapi szóhasználatban és a készítésében is kicsit összemosódott.
Ezek szerint a klasszikus burgonyasaláta: bő, ecetes, hagymás, (helyenként őrölt bors) saláta lében van érlelve.
Az olajos krumpli: lesózott hagymával, rétegezve!!! és rétegenként meglocsolva, megcsepegtetve ecettel (nem erős, vagy vízzel hígított) valamint olajjal (általában tökmagolaj, de nem egyszer találkoztam hagyományos napraforgó étolajjal is), szükség szerint sózva. Legalább fél napot  hűtőben érlelve.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése