TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. május 28., szombat

Nyers és roppanós

Én nagyon szeretem, ha az étel textúrájában is tud, jól eső meglepetést okozni. Példának okáért, imádom ha a saláta roppanós. Ezért, ha tehetem mindig jégsalátát használok; szerintem az íze is jobb mint a szokásos fejes salátának, praktikus mert hűtőben akár kettő hétig is eláll. Szívesen használok még friss sárgarépát, káposztaféléket, hagymákat, keményebb húsú almát, körtét, illetve különböző magvakat. Ha zsenge, fiatal brokkolit kapok, a szárát, kicsit vastagabban hámozva, de nyersen rakom a salátámba. A spárgával, meg úgy jártam, hogy el chat-eltem, el like-oltam az időmet (szokás szerint) és a főzés, blansírozás kimaradt. És JÓ! Komolyan mondom, jól tettem, hogy nem főztem meg. Szuper ki saláta kerekedett belőle.
A fehér spárgáról azért, még egyszer el kell mondani, mindig alaposan hámozzuk meg; daraboláskor, ahol még szálak találhatók a vágott résznél, (vegyük a fáradtságot) húzzuk le róla.
Csak 1 érdekesség: illetve kettő. Jó időben, jó termőhelyen, előfordul, hogy a spárgát naponta kétszer is lehet "szüretelni".
Akár egy szál spárga elfogyasztása utáni első vizeletünkön már érződik a spárga édeskés, jellegzetes illata. :$















FRISSÍTŐ, NYERS SPÁRGASALÁTA, GYÖMBÉRREL
40 dkg spárga
20 dkg gépsonka
5 dkg szeletelt mandula
2 p. kefir
őrölt gyömbér
bors, só
jégsaláta
A kefireket sóval, borssal és gyömbérrel ízesítve jól lehűtjük. A spárgát meghámozzuk és 1-2 centis darabokra vágjuk. A vékonyra szeletelt sonkát, "spárgányi" széles csíkokra vágjuk. Megtépkedjük vagy felcsíkozzuk a  jégsalátát, és az egészet összekavarjuk a kefires öntettel és a mandulával. Finom hidegen tálalva, ettől a salátától pillanatok alatt felfrissülünk.
Csak 1 tipp: ha a kefirhez egy kis Dijoni mustárt és tárkonyt is keverünk, kicsit pikánsabb friss ízt kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése