TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. február 13., csütörtök

Valentin napi vallomások 6.

Juhász Gyula
Szerelem?

Én nem tudom mi ez, de jó nagyon,
Elrévedezni némely szavadon,
mint alkonyég felhőjén, mely ragyog,
És rajta túl derengő csillagok. 


Én nem tudom mi ez, de édes ez,
Egy pillantásod hogyha megkeres,
mint napsugár, ha villan a tetőn,
holott borongón már az este jön. 


Én nem tudom mi ez, de érezem,
hogy megszépült megint az életem,
Szavaid selyme szíven simogat,
Mint márciusi szél a sírokat. 


Én nem tudom mi ez, de jó nagyon,
Fájása édes, hadd fájjon, hagyom.
Ha balgaság, ha tévedés, legyen
Ha szerelem, bocsájtsd ezt meg nekem!















SZERELMESEK SALÁTÁJA
     2 személyre, mert Valentin napon érdekes lehet ha többen vagyunk
Hozzávalók:
30 dkg csirkemell
20 dkg eper
4 szem fekete olívabogyó
1 ek. fehérborecet
1/2 citrom leve
2 tk. szezámmag
jégsaláta
olívaolaj

és egy csipet kristálycukor vagy méz
A csirkemellet ujjnyi csíkokra vágjuk, megborsozzuk, ráfacsarjuk a fél citrom levét, jól összeforgatjuk és legalább félórát pihentetjük.
Az így, finom puhára pácolódott húscsíkokat egy serpenyőben egy-két kanálnyi olajon, lassan elkezdjük sütni; amikor kezd pirulni rászórjuk a szezámmagot és szép pirosra sütjük.  
Az epret felszeleteljük.
A megsült húsokat kiszedjük a serpenyőből; és ugyanebbe, a még forró serpenyőbe löttyintjük a borecetet (ezzel feloldjuk a serpenyőre tapadt a pörzsanygokat, majd már a tűzről levéve beledobjuk az epret, egy csipet sót és cukrot (vagy mézet) valamint 3-4 evőkanálnyi olívaolajat, óvatosan összekeverjük, hogy az eper ne törjön szét.
Egy tányérra vékony csíkokra vágott jégsalátát halmozunk, rárakjuk az epret, a tetejére pakoljuk az ízletes csirkemell csíkokat és a végén megszórjuk aprított olívabogyóval.

2 megjegyzés: