TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. június 5., kedd

Olyan mint én

Nem túl szép, de nagyon finom!
Az elmúlt napokban említettem, hogy van egy jó kis salátareceptem, apró új burgonyára; ma ezt kínálom ma nektek. Persze nem én lennék, ha kaptam volna olyan igazi 2-3 cm-es, falatnyi új burgonyát, amit említettem. Épp ezért a nagyobbacskákat vágtam négy felé, de hangsúlyoznám, ha van akkor apró krumplicskákat használjunk, mert szerintem még az íze is más.
Lehet, hogy soknak tűnik a vaj mennyisége, de lehűtve, ettől lesz sűrű és ettől fog szépen rátapadni az öntet a burgonyára.














PIRÍTOTT ÚJ BURGONYASALÁTA, 
                          TORMÁS-JOGHURTTAL  
Hozzávalók: 
1 kg új burgonya (apró)
2 fej lilahagyma
2 pár virsli
3 p. natúr joghurt (3x150g)
4-5 tk. ecetes torma
10 dkg vaj
1 cs. petrezselyemzöld
bors, só
Az új burgonyát héjában megfőzzük, majd meghámozzuk (ha nem kaptunk aprót) és négy cikkre vágjuk. A lilahagymát vékonyan félfőre (félkarikára) szeleteljük és lesózzuk. A vajból egy keveset félre veszünk (a virslihez), a többit felforrósítjuk és a burgonyát szép pirosra pirítjuk benne. A megpirult burgonyát egy tálba rakjuk, meghintjük borssal, ha szükséges sózzuk és rászórjuk a aprított petrezselyemzöldet, valamint a levéből kifacsart hagymát. A virslit felkarikázzuk és a félre rakott vajon megpirítjuk, szintén a burgonyához adjuk. A joghurthoz keverjük a tormát és az egészet alaposan összeforgatjuk a burgonyával; 1 órára hűtőbe rakjuk. Tálaláskor én picit megszoktam locsolni olívaolajjal, de ez nem kötelező. 
Csak 1 tipp: virsli helyett elhasználhatjuk a maradék (akár frissen sült) sülteket is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése