TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2019. július 18., csütörtök

Tök és lecsó avagy Beindult...

Drágáim! elnézéseteket kérem de mostanában kicsit hézagosabb vagyok... ennek talán még az oka is megvan, de ezzel most nem résztleznék...
Mától viszont megfogadom hogy nem tökölök tovább vagy talán mégis 😉
Új bekezdés:
Az elmúlt években már említettem, hogy nagy öröm a kiskert még akkor is, ha nekem nincs illetve nem én művelem...
De a drága szomszéd nénik nem hagyják ám veszendőbe menni a -nagyon is bőségesen  megtermelt javakat, hisz' ott a Csabi aki mindent elhasznál, ráadásul még szereti is, mondjuk Ő mindent szeret, néha még a rántott húst is 😁
A mostani hetek termésének köszönhetően a mai tehát jelen állapotban: 3 db tök-4cukkini-egy nagy adag zöldbab és még egy zacsi spenót fogja kitölteni az napi betevőmet és receptjeim java részétét.
Aláhúztam, hangsúlyoztam: jelen állapotban, mert a kiskert az csak úgy nem áll meg... de nem ám 👌👍














TÖKLECSÓ 2.
Hozzávalók:
2 kg főzőtök
2 ek. ételecet 10 %-os
25 dkg paradicsom
2 fej vöröshagyma
2 ger. fokhagyma
25 dkg főzőkolbász
5 dkg lángolt kolbász
kömény (én egész köményt használtam)
kapor
bors, só
4 adag galuska
A tököt meghámozzuk, a magrészét egy evőkanál segítségével eltávolítjuk, a húsát pedig egy nagy tálba legyaluljuk vagy egy nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Ezután egy teáskanálnyi sóval meghintjük és két kanálnyi ecettel meglocsoljuk, majd alaposan átforgatjuk és legalább 1 órán át pihentetjük.
A vöröshagymát fél karikákra szeleteljük és egy kevéske zsiradékon üvegesre sütjük, közben paradicsomot felkockázzuk.
Az üvegesre sült hagymához hozzáadunk a paradicsomot, 2 gerezd zúzott fokhagymát, köménnyel egy picike kaporral, (a kapor akár el is maradhat, de szerintem, aki nem „irtózik” tőle, annak a megszokott tök íz kívánja a kaprot, viszont arra ügyeljük, hogy azért ne adjunk tökfőzelék jelleget a lecsónknak) sóval és borssal ízesítve, nagyjából 10 percig kis lángon rotyogtatjuk.
A kolbászokat félkarikákra daraboljuk.
A legyalult tököt a markunkkal alaposan kinyomkodjuk és a hagymás-paradicsomos alaphoz adjuk -itt az elején egy egész kevéske vizet lottyinthatunk alá- 10 perc főzés után beleszórjuk a kolbászokat is és készre, kívánt puhaságúra főzzük.
Forrón, szaftosan, galuskával tálaljuk; tejfölt kínálhatunk mellé.
…és kanállal fogyasztjuk!!!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése